چگونه دیوار کوب مناسب انتخاب کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1398
بازدید : 124
نویسنده : محسن بشارتی

دیوار پوش نامی است که به پوشش‌های تزئینی بر روی دیوارها نسبت داده‌اند که البته به آن‌ها دیوارکوب نیز می‌گویند.

تسهیل استفاده از دیوارکوب‌ها در ساختمان‌سازی و طراحی داخلی ساختمان باعث شده است که امروزه از این دیوارکوب‌ها به‌شدت استفاده شود. علاوه بر استفاده و نصب آسان، دیوارکوب‌ها به دلیل دارا بودن قابلیت‌ها و خصوصیات مهم دیگر ازجمله تنوع در طرح و رنگ، ضد آب بودن و قابلیت شستشو، عایق صدا و حرارت، وزن سبک و دارا بودن قابلیت فرم دهی بسیار محبوب معماران و پیمانکاران هستند به‌طوری‌که امروزه این محصول در مکان‌هایی همچون مراکز اداری و تجاری، رستوران‌ها، سالن‌های نمایش و فروشگاه‌ها و منازل بیش‌ازپیش دیده می‌شود.
این محصولات به علت تنوع، زیبایی و کیفیت بالای خود منحصربه‌فرد بوده و طول عمر بالایی نیز دارند، به همین جهت است که باعث حذف بسیاری از هزینه‌های اضافی مانند رنگ‌آمیزی سالیانه ساختمان شده‌اند. مهم‌ترین نکته در مورد نصب دیوارکوب‌ها، زیرسازی است. زیرسازی دیوارکوب‌ها نقش مهمی در نصب آن‌ها دارد. درصورتی‌که دیوار صاف بوده و گچی باشد نیاز به زیرسازی نیست ولی اگر دیوار سیمانی یا کاشی باشد حتماً باید زیرسازی انجام شود.
به‌طورکلی می‌توان گفت که دیوارکوب سبکی تزئینی در پنل سازی چوب است که به‌صورت مساوی دارای شیار در سطح خود است. از این محصول هم می‌توان در منازل و هم در محیط‌های تجاری و اداری بهره برد. از دیوارکوب در منازل کمتر استفاده می‌شود و عمده‌ی استفاده از این محصول، در منازلی با سبک طراحی سنتی است که به سنتی‌تر شدن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند. برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن نیز معمولاً از دیوارکوب‌های تزئینی یا سه‌بعدی استفاده می‌شود.

بررسی جایگاه دیوار کوب در اتاق های مختلف خانه

بررسی جایگاه دیوار کوب در اتاق های مختلف خانه

از دیوارکوب‌ها در منازل به‌صورت یکدست استفاده نمی‌کنند و تمام دیوارهای خانه را هیچ‌گاه با دیوارکوب‌ها نمی‌پوشانند زیرا باعث مصنوعی شدن فضای خانه می‌شود و خانه آن روح زنده‌ی خود را از دست می‌دهد. در کل می‌توان گفت که استفاده از دیوار پوش برای فضاهای مسکونی چندان مناسب نیست، مگر اجرای آن روی یک ستون یا فضای بین کابینت‌های آشپزخانه، چون استفاده آن در دیگر مکان‌ها، فضا را بی‌روح و خسته می‌کند.
اما خالی از لطف نیست که در ادامه برخی از نقاطی از خانه را که در آن‌ها می‌توان از دیوارکوب استفاده کرد را به شما معرفی کنیم.
فضای نشیمن اولین جایی است که برای استفاده از دیوارکوب به ذهن هرکسی خطور می‌کند. شما می‌توانید از میان هزاران طرح و مدل گوناگون دیوارکوب‌ها، یکی از آن‌ها را متناسب با مبلمان و دکوراسیون اتاق نشیمن خود انتخاب کنید، زیرا دیوارکوب در فضای نشیمن می‌تواند به گونه‌های مختلف ایجاد شود. درواقع تغییر یک دیوار در فضای نشیمن می‌تواند تغییر منحصربه‌فردی در فضای شما ایجاد نماید کافی است یکی از دیوارهای خود را انتخاب کنید و با استفاده از دیوارکوب های خاص آن را تغییر دهید.

اما بازهم تأکید می‌کنیم که بهتر است فقط بر روی یک دیوار از اتاق نشیمن، از دیوارکوب استفاده کنید و از نصب دیوارکوب بر روی همه‌ی دیوارها به‌شدت اجتناب کنید.

راهرو یا فضای ورودی خانه‌یکی دیگر از مناسب‌ترین مکان‌ها برای اجرای طرح دیوارکوب است. استفاده از دیوارکوب در فضای ورودی خانه‌ها می‌تواند جذابیت این فضا را دوچندان کند، اگر می‌خواهید چهره‌ی متفاوتی به فضای ورودی خود ببخشید این دیوارکوب‌ها می‌تواند در قالب پوشش دیوار و یا دیوارکوب تزیینی اجرا شود. حتی می‌توانید از انواع مختلف دیوارکوب برای این فضا استفاده کنید.
آشپزخانه هم یکی دیگر از مکان‌های مناسبی است که می‌توان در آن از دیوارکوب‌ها بهره برد. از دیوارکوب‌ها در آشپزخانه معمولاً برای دیوار بین کابینت استفاده می‌شود که زیبایی و چهره‌ی منحصربه‌فردی به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد. دیوارکوب در آشپزخانه هم می‌تواند از هر جنسی انتخاب شود و ظاهر فضای شمارا تغییر دهد.
اتاق‌خواب‌ها از بهره بردن از دیوارکوب‌ها مستثنا نیستند و می‌توان از آن‌ها در این فضا هم استفاده کرد. اما این کار بیشتر مناسب کسانی است که تنوع‌طلب نیستند و مدام نمی‌خواهند ظاهر اتاق خود را تغییر دهند و جای وسایل را عوض کنند. چراکه دیوارکوب در فضای اتاق‌خواب معمولاً برای بخش‌هایی مانند دیوار پشت تخت استفاده می‌شود و اگر تخت از مقابل آن برداشته شود، شاید دیگر آن جلوه‌ی اول را نداشته باشد.
به همین دلیل است که استفاده از دیوار پوش برای فضاهای اداری و تجاری مناسب‌تر است و درصورتی‌که طبق اصول دکوراسیون اجرا شود، فضا را بسیار شیک و رسمی می‌کند طوری که هیچ متریال دکوراتیو دیگری حتی کاغذدیواری‌های گران‌قیمت نیز نمی‌توانند چنین رسمیتی به فضا ببخشند.
در مورد دیوارکوب‌ها به‌طورکلی می‌توان گفت که قیمت مناسبی دارند و ازنظر اجرا نیز سریع و آسان نصب می‌شوند و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها این است که علاوه بر دیوار قابل‌نصب بر روی سقف نیز هستند. دیوارکوب‌ها معمولاً به‌صورت عمودی نصب می‌شوند، هرچند که برخی از افراد برای ایجاد ظاهری متفاوت آن را افقی نصب می‌کنند.

دیوارکوب‌ها ازلحاظ کاربردی به سه دسته‌ی مسکونی، اداری و تجاری تقسیم می‌شوند و همین‌طور هم ازلحاظ جنس از سه نوع مختلف پی‌وی‌سی، ام دی اف و تزئینی(سه‌بعدی) تشکیل می‌شوند.

که در ادامه هرکدام را به‌صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

دیوارکوب پی‌وی‌سی (pvc)

معرفی دیوار کوب پی وی سی

معرفی دیوار کوب پی وی سی

دیوارکوب pvc یکی از المان‌ها جدید و البته زیبا در دکوراسیون داخلی است که تغییرات چشمگیری در نمای خانه به وجود می‌آورد. در صورت استفاده درست از دیوار پوش‌های pvc، به‌طوری‌که در هماهنگی کامل با دکوراسیون داخلی باشند، محیطی بسیار شیک توأم با آرامش و دلگرمی در خانه ایجاد می‌شود که کمتر عنصری می‌تواند جای آن را بگیرد.
پانل‌های pvc در سطوح افقی و عمودی تولید می‌شوند که در نوع عمودی به‌عنوان دیوار پوش نصب می‌شوند. دیوار پوش‌های پی‌وی‌سی، معمولاً عرضی بین ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و طول ۳ یا ۶ متر و ضخامت ۸ میلی‌متری دارند. دیوار پوش‌های پی‌وی‌سی‌ای که از کیفیت خوبی برخوردارند، معمولاً در فضاهای بزرگ و شلوغ مثل هتل‌ها، استفاده می‌شوند که در اثر آتش‌سوزی و حریق، شعله‌ور نمی‌شوند بلکه ذوب می‌شوند.
دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی خود نیز به دودسته‌ی مختلف تقسیم می‌شوند.

دیوارکوب پی‌وی‌سی توخالی داخلی

این نوع دیوارکوب‌ها دارای قابلیت و خصوصیاتی همچون دوام و کیفیت بالا، مقاوم در برابر آب و پوسیدگی هستند. دیوارکوب‌های توخالی کاملاً قابل شستشو طراحی‌شده‌اند اما با وجود اینکه دیوار پوش‌های پی‌وی‌سی صد درصد قابل شستشو هستند ولی همان‌طور که قبلاً هم گفتیم برای حمام و دستشویی چندان مناسب نیستند و بهتر است در این فضاها از کاشی و سرامیک استفاده شود. زیرا به خاطر مسائل بهداشتی در این فضاها، ما مجبور به استفاده از مواد شیمیایی هستیم و دیوارکوب‌ها نسبت به مواد شیمیایی حساس هستند و درصورتی‌که تماس با مواد شیمیایی، از بین خواهند رفت.
در مورد معایب دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی توخالی می‌توان گفت که به علت توخالی بودن، ممکن است در اثر برخورد با شی‌ء سخت یا تیز، سوراخ شوند و اگر از دیوار پوش خیلی ضعیفی استفاده شود، گاهی ممکن است بعد از مدت کوتاهی بدون اینکه ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود، خودبه‌خود پوسیده‌شده و از بین بروند.

این دیوارکوب‌ها نیز دارای دو نوع طرح هستند که شامل طرح چاپی و طرح روکش‌دار است. طرح‌های روکش‌دار دارای مقاومت و پایداری بالاتری هستند و همچنین قیمت پی‌وی‌سی‌های روکش‌دار گران‌تر از پی‌وی‌سی‌های چاپی است.

در دیوار پوش‌های چاپی طرحی که ما آن را به‌عنوان نمای دیوار پوش می‌بینیم، روی دیوار پوش چاپ‌ شده است که به ‌مرور زمان و در اثر شستشو، احتمال کم‌ رنگ شدن وجود دارد.
دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی تو خالی، وزن بسیار کمتری نسبت به دیگر دیوارکوب‌ها دارند. بنابراین به علت سبکی، در شاخه‌های ۶ متری، برای فضاهای با ارتفاع زیاد و همین‌طور پوشش سقف، استفاده می‌شوند.

دیوارکوب پی‌وی‌سی فومیزه یا توپر

این نمونه از دیوارکوب‌ها ، خصوصیاتی همچون چگالی کم، وزن سبک، قابلیت حمل، استحکام بالا، خمش پذیری و مقاومت در برابر ساییدگی و اشعه و… را داراست که باعث شده جایگزین خوب و مناسبی به‌جای چوب و سنگ نماها در صنعت قرار گیرند. این نوع دیوارکوب‌ها همانند چوب قابلیت برش دهی به قطعات دلخواه را داشته و برای نصب آن می‌توان از میخ یا پیچ استفاده نمود.

دیوارکوب ام دی اف (MDF)

معرفی دیوار کوب ام دی اف

معرفی دیوار کوب ام دی اف

دیوارکوب‌های ام دی اف معمولاً عرضی بین ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و طول ۲٫۸۰ متر دارند و ضخامت آن‌ها ۸ میلی‌متر است. این دیوار پوش‌ها قابل شستشو نمی‌باشند، چون جنس مغز آن‌ها از ام دی اف است و فقط لایه‌ای از جنس پی‌وی‌سی بر رویشان وجود دارد تا حداقل بتوان آن‌ها را با دستمالی نمدار تمیز کرد. هم‌چنین برای دیوارهایی که نم و رطوبت دارند بهتر است از دیوار پوش‌های پی‌وی‌سی استفاده شود زیرا ام دی اف در اثر نفوذ آب باد می‌کند.
دیوارکوب نوع ام دی اف نسبت به نوع پی‌وی‌سی، زیباتر است و جلوه بیشتری به فضا می‌دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد، اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش پی‌وی‌سی باعث شده تا برای فضاهایی که نم‌دار هستند یا احتمال شستشو وجود دارد، بیشتر از این نوع دیوارکوب استفاده شود.
ازنظر عایق بودن دیوارکوب ام دی اف بهترین گزینه محسوب می‌شود. حتی این امکان نیز فراهم است که قبل از نصب دیوارکوب، یک‌لایه فوم زیر آن نصب شود تا بتواند به‌خوبی نقش عایق صدا و سرما را داشته باشد. بنابراین در محیط‌های اداری برای کنترل سروصدا و ایجاد آرامش و سکوت در محیط بیشتر از دیوارکوب‌های ام دی اف استفاده می‌شود. علاوه بر این دیوار پوش‌های ام دی اف جلوه‌ی زیباتری نسبت به پی‌وی‌سی دارند و به همین علت است که برای محیط‌های اداری مناسب‌تر هستند.

دیوارکوب تزئینی (سه‌بعدی)

معرفی دیوار کوب تزئینی

معرفی دیوار کوب تزئینی

دیوارکوب‌های تزئینی که به‌عنوان پوششی برجسته برای دیوارهای داخلی کاربرد دارند محصول جدیدی از دسته دیوارکوب‌ها هستند که برای دیوارهای داخلی منازل ، ادارات ، فروشگاه‌ها و … جهت ایجاد فضایی زیبا چ، منحصربه‌فرد و متفاوت طراحی‌شده‌اند.
دیوارکوب‌های تزئینی از جنس پلاستیک فشرده هستند که برای فضاهای داخلی و هم‌چنین خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد این تایل های تزئینی ۵۰*۵۰ است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار در دسترس هستند.
از دیوارکوب‌های تزئینی و سه ‌بعدی برای دیوار نشیمن ، یک دیوار رستوران یا فضاهای دیگر به‌صورت دکوراتیو استفاده می‌شود که یک تفاوت خاصی با دیوارهای دیگر فضاها ایجاد می‌کند و در دکوراسیون داخلی بسیار مؤثر است. شما می‌توانید با استفاده از این نوع دیوارکوب در دکوراسیون داخلی خود، چهره‌ای کاملاً متفاوت و شیک را به فضای خود ببخشید. دیوارکوب‌های سه‌بعدی به دلیل برجسته بودن خود می‌توانند فضایی متفاوت و سه‌بعدی را بر روی دیوار شما به وجود آورند.
قابلیت شست ‌و شوی دیوارکوب‌های دکوراتیو یا تزئینی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن‌ها است که این دیوارکوب‌ها را بی‌نظیر ساخته است. به دلیل دارا بودن قابلیت شست‌وشو، دیوارکوب‌های تزئینی ضد رطوبت نیز هستند و برای محیط‌های مرطوب و دیوارهای نم داده مناسب هستند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی دیوارکوب‌های تزئینی این است که به خوی عایق صوتی (آکوستیک) هستند و می‌توانند مانع از عبور سروصدا شوند.
دیوارکوب‌های تزئینی امکان رنگ‌آمیزی و پتینه کاری دارند و می‌توان آن‌ها را به رنگ و طرح دلخواه درآورد. این دیوارکوب‌ها به‌آسانی قابل‌نصب هستند و به دلیل داشتن سرعت در نصب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دیوارکوب‌های تزئینی مناسب افراد تنوع ‌طلب است زیرا که امکان تغییر آسان در چینش پنل های دیوارکوب تزئینی وجود دارد و وزن سبک و بسیار پایین این دیوارکوب‌های تزئینی کار حمل‌ و نقل را آسان کرده است. همچنین این نوع دیوارکوب مناسب برای پوشاندن سیم‌کشی‌های نامطلوب در خانه‌ها هستند زیرا که دارای فضا برای عبور سیم‌کشی و تأسیسات در پشت خود هستند.
علاوه بر استفاده از دیوارکوب تزئینی در نما و طراحی داخلی ساختمان، از این نوع دیوارکوب برای دیوار نما در خارج ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شود. دیوارکوب‌های تزئینی در انواع جنس‌های مختلف شامل چرمی ، مخملی و سلولوزی و … موجود هستند که هرکدام زیبایی و کارایی مربوط به خود را دارند و در زمینه‌ی قیمت نیز باهم تفاوت‌هایی را دارند.

شما برای تزیین دیوارها چه ا




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دکوراسیون داخلی و آدرس frdiddecor1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

نام کاربری: frdiddecor1

عنوان : کورسیون داخلی

 

 






RSS

Powered By
loxblog.Com